Dårlig søvn? Få 2 gode tips her

Blog
admin

Hvis du er træt af at rende rundt i diverse sengebutikker og lave elevationssenge testen på alt hvad du ser, så kan du med fordel læse med her. Det er nemlig ikke kun sengen der gør god kvalitetssøvn, der findes også et par andre gode tricks til at få den gode søvn, der giver bedre energi og humør igennem hele dagen. 

Har du overvejet at slukke mobilen?

… og fjernsynet og alle af de andre teknologiske apperater du måtte have i huset? Det er ikke specielt godt for øjnene at blive bombarderet med lys lige før vi skal prøve at sove – og endnu værre er det, når lyset ikke er naturligt – som det fra et sterinlys. 

Ved at slukke for lyset et par timer før du tænker at gå i seng, så er du garanteret at få en bedre og mere jævn nattesøvn – der er nemlig få ting der er værre end at ligge der med helt friske øjne og skulle prøve at falde i søvn. 

En god vane er at tage et langt og varmt bad før du skal sove, det er både dejligt og utrolig svært at bruge mobilen der. Du kunne også sætte dig til at læse en bog, der er en god måde at få rå på øjnene på og samtidigt tage det ned i en tempo hvor alle kan være med. 

Få lidt mad og husk motion

Hvis du har svært ved at sove, så kan du virkelig få meget ud af at køre kroppen helt træt og spise et stort måltid mad før du skal sove. Det gør underværker for kroppen og søvnkvaliteten at få lov til at processere et stort måltid mad mens det sover. 

Det er desuden med til holde kroppen i ro og samtidigt sørge for at du ikke vågner op dagen efter og føler dig træt og foruden energi. Hvis du går i seng uden mad i maven vil kroppen være sulten morgenen efter og ikke have noget energi at løbe på – det kan alt sammen løses med et måltid mad. 

I sidste ende… 

Så handler god søvn om at sætte de bedste rammer for dig selv før, under og efter du sover. Morgener behøves ikke at være en kamp for at få øjne, men kan sagtens være en af de dejligste tidpunkter på en hel dag – men det kommer i sidste ende kun an på dig og din omstillingsparathed i forhold til søvn.

Related Post